בחירה נכונה של כוס תרמית

הבחירה של כוס תרמית המתאימה לטיולים ונסיעות, נשמעת פשוטה וקלה. נלך לחנות, נבקש מהמוכר את אחת מאותן כוסות קפה ששומרות על החום, ובבקשה – קנינו כוס קפה ניידת. המשקיענים שבינינו אולי גם יעשו סקר שוק מהיר, וכמובן יבחרו את הכוס הזולה ביותר. ננסה להדגים את החשיבות של בחירת כוס קפה ניידת נכונה, בעזרתו של סיפור קצרצר ואמיתי שקרה לי בשנותי כסטודנט.

בהיותי סטודנט נהגתי לעבוד בעבודות אבטחה רבות. נהגתי לשבת בבוטק’ה קטן, לשתות קפה, לפתוח ולסגור שער ובין לבין אפילו ללמוד למבחנים. אך אליה וקוץ בה – הקפה שלי תמיד היה קר. מאחר ונאסר עלי לעזוב את הבוטק’ה (אחרת, מי יפתח/יסגור את השער?), היה הקפה מתקרר חיש מהר. כטוב ליבי בקפה הקר, מצאתי פתרון – הלכתי וקניתי את הכוס התרמית הזולה והצבעונית ביותר שיכולתי למצוא. נסעתי לעבודה שמח וטוב לב, עם כוס קפה מהביל בידי. ישבתי בבוטק’ה הקטן עם הכוס הצבעונית לצידי ועבדתי על עבודת הגמר שלי לאוניברסיטה. מדי פעם לגמתי בעונג מהקפה החם, ונהניתי מכל רגע. הקפה החמים שלגמתי חימם לא רק את קיבתי אלא גם את בטני ואת רגלי, הרגשה מעולה שרק קפה מחומם היטב יכול לתת לבנאדם. קמתי כדי להתמתח בהנאה וגיליתי שתחושת החמימות בבטני וברגלי נבעה מדליפה לא קטנה של קפה מהכוס החדשה שקניתי…

כל בגדי טבלו בקפה, והחדשות הרעות הן שחצי מעבודת הגמר התרטבה ונהרסה כליל. ישבתי עצוב ורטוב מקפה עד שהגיע אחראי האבטחה ופיטר אותי משום שלמדתי בזמן השמירה…
כפי שניתן ללמוד מהסיפור שלי, בחירה נכונה של כוס תרמית יכולה לעשות את ההבדל בין סטודנט מצליח יבש ומועסק לסטודנט רטוב כושל ומובטל…

הפרמטרים החשובים בבחירת כוס תרמית

גודל הכוס:  הגדלים נעים בין כוס קטנה מאוד לכוס עצומה בגודלה. הכוס הקטנה ביותר שמצאתי היא בגודל של 350 מ”ל. הכוס הגדולה ביותר שמצאתי היא בגודל של 600 מ”ל ובתווך אפשר למצוא מספר רב של גדלים. כמובן שגודל הכוס צריך להיות ביחס הפוך לרמת ההתמכרות שלך לקפה (ככל שאתה מכור יותר, כך תרצה קפה טרי יותר, ולכן תעדיף כוס קטנה יותר).

החומר ממנו עשויה הכוס:  החימום הטוב ביותר מגיע מכוס הסגורה בוואקום (שמירת חום של עד 10 שעות). הכוס הטובה ביותר עשויה כולה מפורצלן, אך כוס שכזו היא נדירה ויקרה. כוס טובה עשויה כולה מפלדת אל חלד. 
כאשר הכוס כוללת כיסוי פלסטיק בראשה – הפלסטיק מתלכלך מהר ומהווה כר נפלא להתרבות בקטריות. בנוסף לכך, לכוסות תרמיות הכוללות כיסוי פלסטיק יש בעיה. הפלסטיק צריך להתברג בצורה מושלמת על גבי הכוס. פעמים רבות אנו שוכחים לסובב את חצי הסיבוב האחרון של ההברגה, או מבריגים את הפלסטיק בזווית. במצבים שכאלו, כל הטיה של הכוס תגרום לנזילת הקפה החוצה.

עדיף להתרחק מכוסות תרמיות העשויים מפלסטיק בלבד (גם אם הפלסטיק מגיע בשכבה כפולה). בכוסות שכאלו הפלסטיק נוטה להיסדק מהר יותר.

פיית הכוס:  ישנם שני סוגים של פיות – הפייה הגדולה והפייה הקטנה. הפייה הגדולה נוחה יותר לשתייה ובכל לגימה כמות גדולה יותר של קפה זורמת לפה. אך אליה וקוץ בה – פייה גדולה תגרום לאיבוד גדול של חום בכל לגימה. פייה קטנה תחסוך את איבוד החום, אך הלגימות יהיו קטנות ולא מספקות. 
החברה: החברות המובילות והאיכותיות ביותר כיום בשוק הכוסות התרמיות הן: ברוגו, ניסן, טרדוהו וחברת טרמוס.

לסיכום:


השאיפה היא למצוא כוס תרמית זולה אך יעילה. הכוס התרמית המושלמת שומרת חום לאורך זמן רב, בעלת פייה גדולה מספיק כדי שנוכל ליהנות מהמשקה, עמידה בפני סדקים ונשטפת בקלות. כוסות שכאלו קיימות אך הן יקרות מאוד יחסית. חשוב לשים לב לדברים החשובים לנו בכוס תרמית ולבדוק שהכוס אכן עומדת בקריטריונים אלו.