על מכונות קפה לבית…

מכונת קפה איכותית תנעים לכם את הבוקר בעזרת ארומת קפה מעוררת. אבל האם אתם רוצים מכונה אוטומטית או חצי אוטומטית? מטחנת קפה? קפסולות או פולים? מדריך לקונה המבולבל

אתם מתעוררים בבוקר, מתבוננים בכעס בשעון המעורר, וחושבים על היום שצפוי לכם ועל מגוון המטלות שיהיה עליכם למלא בו.

אתם רוצים להתהפך ולהמשיך לישון, ובלבכם אתם יודעים בדיוק מה יגרום לכם לקום עכשיו בשמחה: כוס קפה מהביל וריחני.

תקשיבו לעצמכם: כל מה שמפריד ביניכם לבין בקרים מחוייכים היא מכונת הקפה המושלמת, שתמלא את הבית שלכם בארומה מעוררת. זה הזמן לרכוש את מכונת הקפה הזאת.

עם זאת, יש לזכור כי בחירת מכונת הקפה המושלמת עבורכם אינה עניין של מה בכך. בשוק קיימים דגמים רבים של מכונות קפה, ועוד לפני שאתם מוציאים את הארנק, עליכם לוודא כי המכונה שאתם רוצים לקנות אכן עונה על כל הצרכים שלכם.

המדריך הבא מפרט את השיקולים העיקריים שיש לקחת בחשבון לפני שאתם ניגש לקנות את המכונה שמתאימה בדיוק לכם.

סוגים מרכזיים של מכונות קפה לבית

אחת השאלות המרכזיות שעליה עליכם לענות כשאתם קונים מכונת קפה היא: עד כמה אתם רוצים “להתעסק” עם מכונת הקפה.

אם אתם מהטיפוסים שאוהבים קפה איכותי בלי להתאמץ או שאתם מאלו שאוהבים לשמוע את טחינת הקפה, לבחון את הפולים ולכוון בעצמכם כל שלב בתהליך. אלו שלושת הסוגים המרכזיים של מכונות קפה:

מכונת קפה ידנית

מכונות שמאפשרות שליטה מלאה בתהליך החליטה ובלחץ שבו עוברים המים דרך הפולים. המכונות האלו הן יקרות בדיוק כפי שהן נוסטלגיות. בנוסף, מכונות ידניות מצריכות מימונות רבה בהפעלתן.

בשורה תחתונה: למביני קפה נוסטלגיים.

מכונת קפה חצי אוטומטית

מיועדת לצרכני קפה אשר רוצים שליטה מסויימת בתהליך הקפה, אולם אינם מעוניינים ללוות את המכונה לכל אורך הדרך.

מכונות קפה חצי אוטומטיות יוצרות את לחץ המים באופן אוטומטי, אולם הן לא טוחנות את הקפה ולא מודדות את כמות המים הנמזגת לכוס.

היתרון העיקרי של מכונות הקפה החצי אוטומטיות הוא מחירן הזול, שמאפשר לחלום הקפה הריחני לקרום עור וגידים מבלי לפשוט את הכיס.

בשורה תחתונה: לצרכני קפה בעלי ארנק וסבלנות מוגדרים.

מכונת קפה אוטומטית

מדובר במכונה שעושה בשבילך את הכל; החל מלחץ המים שעוברים דרך הפולים, כמות המים הנמזגת לכוס ועד הקצפת החלב.

במילים אחרות, כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לבחור את סוג המשקה וללחוץ על הכפתור המתאים. מכונות אוטומטיות הן יקרות יותר, ומחירן עולה ככל שהן מיועדות לספק יותר צרכני קפה.

בשורה תחתונה: לצרכני קפה ממהרים.

פולים, פודים או קפסולות?

אם חשבתם שבחירת סוג המכונה שאתם רוצים היא ההחלטה היחידה שעליכם לקבל בתהליך בחירת מכונת הקפה, אז טעיתם.

עכשיו, כשיש לכם את המכונה שאתם רוצים, אתם צריכים להחליט באיזה סוג של קפה היא תשתמש. אין הכוונה לסוג תערובת הקפה, שאותה אפשר להחליף ככל רצונכם, אלא לאופן ההגשה של הקפה אל המכונה.

וגם כאן, כמו בצבא וכמו בסוגי מכונות הקפה, יש שלושה סוגים עיקריים:

פולים

כן, אותם פולי קפה שמגיעים מיערות ברזיל או אקוודור היישר אל מטחנת הקפה שלכם.

זוהי האופציה הזולה והנפוצה ביותר מבין השלוש, אולם היא גם זו הכוללת את ההתעסקות הרבה ביותר.

בדיוק כמו מכונת הקפה הידנית, בחירה במכונה שעושה שימוש בפולי קפה מחייבת ידע מוקדם בקפה ומיומנות בטחינה ובכמות הפולים הרצויה לכוס, כמו גם קניית מטחנת קפה.

היתרון המרכזי של טחינה ביתית של פולי הקפה הוא הריח הנהדר שנישא בבית בכל פעם שמכונת הטחינה מתחילה את פעולתה.

פודים

כמות מדודה של פולי קפה טחונים, שאותה מכניסים למכונה בקלות ובמהירות, ומשם המכונה עושה כבר את השאר.

היתרון המרכזי של הפודים הוא שהם מזרזים את תהליך הכנת הקפה. עם זאת, לפודים יש שני חסרונות ברורים; החיסרון הראשון הוא שהם יקרים יותר מפולי קפה.

החיסרון השני הוא שהם מאבדים את טריותם במהירות יחסית, ולכן פוגעים באיכות הקפה.

קפסולות

שיטה שמשלבת את יתרונות הפולים עם יתרונות הפודים. מדובר במנה מדודה של פולי קפה טחונים, שמגיעה באריזה ששומרת על טריות הפולים למשך שנה לכל היותר.

הקפסולות מזרזות גם הן את תהליך הכנת הקפה, ומבטיחות כי כל כוס קפה שתכינו במכונה תפיק בדיוק את אותו טעם איכותי שאתם אוהבים. החיסרון העיקרי של הקפסולות הוא מחירן, שהוא היקר ביותר מבין שלושת סוגי הקפה.

אם החלטתם שאתם רוצים להשתמש בקפסולות, כדאי לבדוק כמה גרמים של קפה מכילות הקפסולות שבהן משתמשת המכונה שאתם עתידים לקנות.

ככלל, צרכני הקפה הישראליים ידועים בחיבתם לאספרסו ארוך, שכולל יותר מים. אם זו הגישה שלכם, כדאי לכם לבחור בקפסולה שמכילה יותר גרמים, ושומרת על איכות הקפה גם בתוספת מים.

נתונים חשובים

אחרי שבחרתם איזה סוג מכונה אתם רוצים ואיזה סוג קפה אתם מעדיפים, אתם כבר בשלים לבחור את מכונת הקפה הספציפית שלכם.

אולם לפני שאתם ניגשים לחנות, יש עוד כמה נתונים חשובים שעליכם לקחת בחשבון:

שירות, אחריות ותחזוקה

מכונות קפה הן מוצר שזקוק לתחזוקה שוטפת ולתיקונים מדי פעם. ולכן, חשוב לקנות את מכונת הקפה במקום שמספק גם שירות תיקונים ותחזוקה. כך תוכלו להיות בטוחים כי המכונה שאתם קונים אכן תשרת אתכם לאורך זמן.

הספק מכונת הקפה ולחץ המים

הספק המכונה הוא שקובע את הזמן שלוקח למכונה להרתיח את המים לטמפרטורה האופטימלית לכוס קפה משובחת – 93 מעלות צלזיוס.

ככל שהספק המכונה גבוה יותר, כך היא תחמם את המים מהר יותר. הלחץ שבו עוברים המים דרך פולי הקפה – הטחונים או בקפסולה – הוא נתון חשוב באיכות הקפה.

ולכן, חשוב לוודא כי מדובר במכונת קפה אשר מסוגלת להגיע ללחץ של לפחות 8-9 בר.

ניקוי המכונה

מרבית מכונות הקפה מגיעות ללא מנגנון ניקוי פנימי, ולכן חשוב לוודא כי חלקי המכונה ניתנים לפירוק לשם ניקוי. זכרו כי ככל שהפירוק קל ונוח יותר, כך יש סיכוי רב שאכן תשתמשו במכונה ולא תשאירו אותה כאבן שאין לה הופכין על השיש.

מחמם כוסות אוטומטי

קפה מושלם מוכן בכוסות שחוממו קלות לפני המזיגה.

כדי לאפשר לכם לעשות זאת באופן מידי ולא טרחה כוללות חלק מן המכונות משטח מיוחד שנמצא על המכונה. אם תשימו שם את כוסות הקפה שלכם, הן יתחממו בזמן שבו המכונה תרתיח את המים לקפה עצמו.

מקציף חלב אוטומטי

בחלק מן המכונות יש מקציף חלב אוטומטי. מדובר באלמנט שמורכב על צינור המים החמים, והוא מאפשר, בלחיצת כפתור, את הקצפת החלב למשקאות קפה שכוללים חלב כמו קפוצ’ינו או לאטה.

מקציף חלב אוטומטי מתאים במיוחד למי שלא מעוניינים להתעסק יותר מדי עם הקפה שלהם. יש לזכור כי מקציף אוטומטי כזה אמנם מקציף את החלב, אבל איכות ההקצפה נמוכה ביחס להקצפת חלב ידנית.

עכשיו כאשר יש לכם את הידע בנושא מכונות קפה לבית, אתם מוזמנים להיכנס לקטגוריית מכונות קפה באתר שלנו ולבחור לכם את מכונת הקפה המתאימה לכם.