חברת Mokador – תהליך ייצור הקפה

תחום מוצרי הקפה פותח עבור בתי קפה, ברים, מסעדות, משרדים ולשימוש פרטי. כל מגוון המוצרים מיועד לשימוש במכונות קפה. צוות 50 מומחי הקפה של החברה יצר מגוון רחב של תערובות קפה מופלאות ברמה מעולה תוצאה של ידע, מסירות, חדשנות וטכנולוגיה עכשווית.

מוצרי הקפה המיוצרים ומשווקים ע”י החברה כוללים: מגוון שקיות (פודים) קפה מסוגים שונים ותערובות גרעיני (פולים) קפה קלויים מוכנים לטחינה.

מקורות הקפה – עצי הקפה ניטעים באזורי אקלים טרופיים חמים ולחים. פולי קפה גדלים בגבהים של 900 מטר מעל פני הים ודורשים טיפול מיוחד וקפדני. מוקדור מייבאת במיוחד את פולי ערביקה ממגדלים במרכז אמריקה שם קיימת ביקורת קפדנית על תהליכי הגידול החקלאי. לאבטחת איכות הפולים המיובאים, נעשה שימוש במערכת אופטית מתוחכמת המזהה פגמים בפולים. כך רק פולים באיכות מעולה מועברים לתעשיית הקפה של מוקדור. הפולים נשלחים לאיטליה בעודם פולים ירוקים המוגדרים “איכות מעולה” ומוכנים להיקלט במערך היצור של מוקדור לשם יצירת מגוון תערובות הקפה.

טכנולוגיות ייצור – אסטרטגיית היצור של מוקדור מונעת מחזון החברה לשאיפה לאיכות מכסימלית. תהליכי היצור של מוקדור הם תהליכים מבוקרים המעדיפים שילוב של תהליכים ידניים בצד תהליכים טכנולוגיים ממוכנים על מנת להבטיח שהיצור יתבצע בדרך מסורתית מבוססת ניסיון מוכח של החברה. מוקדור דוגלת בחדשנות אך אינה שוכחת שיצור קפה הוא גם סוג של אומנות ומיומנות.

תהליכים טכנולוגים – בתהליך יצור הקפה מערבים טכנולוגיות שהוכשרו ע”י גופי תקינה עולמיים:

  •          קלייה מופרדת – קלייה מופרדת של כל סוג קפה מבטיחה את האיכויות הספציפיות של כל סוג קפה.
  •          קירור אויר – מיד בתום תהליך הקלייה, הפולים עוברים תהליך קירור באמצעות לחץ אויר כדי לשמר ולקבע את הארומה הייחודית של הקפה.
  •          יישון טבעי של הפולים – לאחר הקלייה והקירור, הפולים מועברים (למנוחה / יישון) לאחסון במשך 20 יום במייכלים מיוחדים. פעולת היישון גורמת לפולים להמשיך להשלים את תהליך העשרת הארומה והטעם. רק לאחר מכן כשהפולים הגיעו למקסימום בשלותם הם מועברים לתהליך האריזה.
  •          בקרת ארומה וטעם – תהליך הייצור כולל בקרה צמודה להבטחת שימור הארומה והטעם למשך זמן רב.
  •          תהליך מניעת חמצון – תהליך המבטיח שהקפה הטחון ישמר את הארומה והטעם והטריות לאורך זמן ויתן תוצאה איכותית עם כל ספל קפה, באופן סטנדרטי.
  •          דחיסה מתאימה – דחיסה מבוקרת של אבקת הקפה להבטחת מנה מתאימה של קפה לכל ספל קפה.

תחום מכונות קפה ביתיות ומשרדיות

חטיבת מכונות קפה היא ארגון מיוחד המייצר הן שקיות קפה (פודים) והן קו מוצר עבור מכונת אספרסוPEPITA.  מכונות קפה אילו פותחו במיוחד כמכונות אספרסו ביתיות ומשרדיות המיועדות לשימוש עם שקיות. מכונות אספרסו PEPITA הן מכונות קומפקטיות ביתיות ומשרדיות ובעיצוב מודרני יפהפה. המכונות מיועדת להכנת ספלי אספרסו מצוינים בטעם, ארומה וניחוח אחידים ספל אחרי ספל. המכונות קלות לשימוש ומצוידות במיכל מים של 2.5 ליטר ומערכת בקרה. לקו מכונות הקפה תו תקן אירופי מטעם ה –  TUV.

קו המוצר כולל דגמים שונים, כולל: דגם בסיסי, דגם הכולל זרבובית אדים ודגם מתקדם ביותר הכולל שני מיכלי הרתחה נפרדים (בטמפרטורות שונות) מיוחד להכנת קפוצ’ינו.

תחום בתי קפה ממותגי מוקדור

מוקדור פיתחה תפיסה וסטנדרט מקורי ומיוחדת לעיצוב מתוחכם של “בית קפה מוקדור”, כמקום מפגש נעים בו אפשר לשבת וליהנות משתיית ספל קפה ארומתי וטעים ובניחוחות משכרים. בתי הקפה של מוקדור מספקים מגוון מוצרים ומשקאות קפה, כולל תערובות קפה הנרקחות במקום.